top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverElien

Eerste keer vliegen First time flying

Bijgewerkt op: 10 feb. 2018

Vandaag was het dan zover. De eerste keer dat ik in een voet in een vliegtuig zette. De eerste keer dat ik in een vliegtuig zit terwijl het opstijgt, vliegt en weer land.

Maar voor ik kon vliegen moest ik op de luchthaven geraken. Dit ging als volgt: vroeg opstaan om naar Brugge te vertrekken (toch nog eens sneeuw gezien) om zo de rechtstreekse trein naar Brussel Airport-Zaventem te vertrekken.

Met het ticketje op zak en na afscheid te hebben genomen hebben van mama en papa vertrok de trein langzaam maar zeker richting Brussel Airport.

De treinrit was niet zo speciaal. Net als alle andere trein ritten maar eens op de Airport ben je toch blij dat de trein mooi op tijd reed. Dat jij geen vertraging opliep en dat alles goed gegaan is tot dan.


En toen moest de grootste nieuwe ontdekking nog beginnen. Mijn eerste indruk van de luchthaven: O My God zo groot. Het inchecken verliep zonder problemen en na een korte pauze om te eten kon het boarden beginnen. De spanning begon op te bouwen. Zou ik dit kunnen? Wat als er super veel turbulentie is? Toen het groene vliegtuig opdoemde tussen alle Brusselse maakte de spanning plaats voor nieuwsgierigheid en enthousiasme.

Eens aan boord werd het alleen nog maar beter. Het enige na het andere vliegtuig zien vertrekken. En dan maar denken wanneer is het aan ons?

Vaarwel aan België en zijn zand kust op naar 5 maanden Ierland met zijn Rocky Beaches


Wel ik moet zeggen, het was fantastisch. Het is helemaal niet iets om bang voor te zijn. De wereld lijkt zo veel kleiner en alle gedachten in je hoofd verdwijnen. Al was het landen het meest onaangename van de vlucht door het snelle remmen kan ik niet klagen van wat ik heb meegemaakt. Het was veel minder dan een ritje in een achtbaan aan 120 per uur om bruusk te beginnen remmen.


Het vliegen was dus een aangename verassing. Morgen vertel ik jullie weer wat meer door over mijn ontdekkingen in Dublin van vandaag en natuurlijk ook deze die morgen nog staan te gebeuren.

Ben jij er morgen weer bij?


For the English readers.


Today was the day. For the first time in forever I was going to board a plane. The first time I will be in a plane when it will take of, flies and when it will land again.

Before I could fly a had to get at the airport. So I woke up early to catch my train in Brugge (luckily because it has been snowing). In Brugge I could take the train directly to Brussel Airport-Zaventem.

With a ticket in my pocket and after saying goodbye to my parents the train started to move slowly but with confidence to Brussels Airport. The train ride wasn't special. The train had now delay witch made my happy.

And then, the biggest discovery of all: The airport. My first impression? O My God so big. After checking in without problems and a small break to eat something the boarding could start. The tension was rising. What with turbulence, will I be able to enjoy? When the green airplane became visible between the airplanes form Brussels Airlines the tension made place for enthusiasm and curiosity.

Once on board the plane it all became better. Seeing how one plane after the other was taking of calmed me down. The only thing I could think of was when is it our turn?

Goodbye to Belgium and its sandy coast. Welkom Ireland and its Rocky Beaches

I had to say, it was fantastic. It was nothing to be scared of. The world seemed so small and all of my thoughts disappeared. The landing part was the most unpleasant moment of the flight. But it was less scary than a rollercoaster ride at 120 kilometres an hour witch brakes suddenly.

Flying was a pleasant surprise. Tomorrow I will tell you something more about my discoveries in Dublin from today and tomorrow.

Will you be there?

104 weergaven2 opmerkingen
bottom of page