top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverElien

De eerste week My first week

Hoi, het is best al wat lang geleden dus ik heb wel wat te zeggen. Maar ik ga het kort houden. Op woensdag ben ik naar de Jameson Distillery gegaan. Dit was best een leuk iets om te doen maar ik zou het niet nog eens doen (misschien probeer ik later wel eens een andere, indien dat het geval is laat ik het weten welke beter was).

De donderdag zijn Yaël en ik al eens gaan verkennen naar de DCU. Mijn eerste indruk: groot. De DCU heeft alles het is net een stad op zichzelf. Het zoeken naar de plaats waar ik maandag moet zijn heeft me zeker een 15 tal minuten gekost (dit kon langer). Omdat ik s ‘avond had afgesproken om een kamer te gaan bekijken zijn we niet ver terug gegaan. Via google maps zagen we dat de Botanische tuinen best dicht in de buurt lagen en deze zijn we dan ook gaan bezoeken. Dit park was prachtig. Zeer veel verschillende soorten bloemen en bomen. Ik ga zeker nog eens terug wanneer er meer bloemen bloeien. 's Avonds ben ik naar een kamer gaan kijken en dit viel zeer goed mee. Een vriendelijke eigenaar en een toffe buurt. Dus zij ik maar ja op het aanbod en heb ik dus nu een plaats om te slapen voor de rest van mijn verblijf.

Gisteren (vrijdag 9 februari) zijn Yaël en ik in contact gekomen met een toffe Amerikaanse meid. Samen met haar zijn we naar de book of Kells gaan kijken. Een zeer mooi gedetailleerd boek met een goede uitleg vooraf. De bibliotheek bij de book of Kells was super groot en super imposant. Na dit mooie bezoek werd het tijd om een andere cultuur op te doen. Deze was de cultuur van Guinness. De brouwerij was een super mooi museum met een zeer mooie en duidelijke uitleg. De Guinness achteraf was wel niet echt mijn smaak maar ja smaken verschillen.

Vandaag heb ik niet veel gedaan. Ik ben vooral bezig geweest met wat papier werk (lees kijken hoeveel ik nog kan uitgeven) en het aanpassen van mijn blog zodat ook Engelstaligen kunnen mee lezen. Ook heb ik mijn voorpagina wat veranderd en nieuwe foto's zijn ook daar al te vinden. Ook heb ik al wat foto's geüpload op het tabblad Dublin. (Dag 3)

Morgen ga ik mijn spullen verhuizen van de hostel naar mijn kamer en bezoek ik EPIC. Een museum over de Ierse migratie.

Met veel groetjes.

Uit het niet ondergesneeuwde Ierland.




English

It’s been a while, so I have a lot to say, but I will keep it short. On Wednesday I visited the Jameson Distillery. It was nice to do but I won’t repeat it. (If I try another one which was better I will let you know)

On Thursday Yaël and I went to discover the DCU. My first impression: Huge. The DCU has everything. It is a city on his own. I went to search the place where I had to be on Monday and it took me 15 min. to find it. Because I was going to visit a room in the evening we didn’t went too far back to the hostel. Thanks to Google Maps we saw that the Botanic Gardens where close. This is such a beautiful park. There were many different species of trees and flowers. I will go back when more flowers will be blossoming.

In the evening I went to visit the room. The owner was a very nice guy, so I said yes to the offer and now I have a place to stay.

Yesterday (Friday the 9th of February) Yaël and I meet a very nice American girl and we went to see the books of Kells. Thanks to a very lovely Trinity student. The book of Kells is a very nice book with a good sense of detail. The explanation in front was very helpful. The library with the books of Kells was huge and very impressive. After the visit to the book of Kells it was time to discover another Irish culture. The culture of Guinness. The brewery had a super good museum. It had a clear explanation and was nicely made. The Guinness at the end of the tour wasn’t really my cup of thee.

Today I have done nothing in cause to discovery. I spend a lot of time on changing my blog so English reading people would be able to read this blog as well.

I changed a few details on my front page and uploaded a few new pictures. I also uploaded the pictures of day 3 on the page: Dublin.

Tomorrow I will be moving my stuff from the hostel to my room and I will be making a small visit to the EPIC. A museum about the history of Irish Immigration.

Kind regards

From the not covered in snow Ireland

Elien


95 weergaven2 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page